Nadareni i talentovani učenici

Foto: Ilustracija

Ana je bila napredni čitač kada je pošla u prvi razred jedne gradske osnovne škole. Njen učitelj je primijetio izazovne knjige koje je donosila u školu i čitala ih sa malo napora. Nakon sprovođenja procjene čitanja, školski konsultant za čitanje potvrdio je da Ana čita na nivou petog razreda. Njeni roditelji su ponosno izvijestili da je ona počela samostalno da čita sa tri godine i da je „pročitala svaku knjigu koju je dohvatila”.

U svojoj školi Ana nije dobila posebne pogodnosti i do petog razreda ona je i dalje čitala na nivou koji je bio nešto viši od nivoa petog razreda. Njen nastavnik u petom razredu nije ni slutio da je Ana ikada bila napredni čitač.

Ana nije jedina. Postoji grupa učenika sa posebnim obrazovnim potrebama koja se često zanemaruje u školama u većini zemalja: nadareni/daroviti i talentovani učenici. U prošlosti je obezbjeđivanje naprednijeg obrazovanja za ekstremno pametne ili talentovane učenike smatrano nedemokratskim i elitističkim. Sada se sve više prepoznaje da se u mnogim školama nadarenoj djeci malo pruža.

Pročitajte više na sajtu naše SOS Roditeljske linije.

HiPP

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply