Polovina đaka zadovoljna školom, polovine nije

skola djecaViše od 50 odsto učenika osnovnih škola i gimnazija u Crnoj Gori zadovoljno je predmetima, udžbenicima, atmosferom, bezbjednošću u školi, metodama učenja, podrškom nastavnika, pokazalo je istraživanje Zavoda za školstvo.

Rezultati su pokazali da je 28 odsto osnovaca, odnosno 31 odsto gimnazijalaca bilo izloženo nekon od nasilnih postupaka nastavnika kažnjavanje lošom ocjenom i udaljavanje sa časa. Na osnovu toga, došlo se do rezultata da svaki drugi osnovac smatra da ih nastavnik ponekad, često ili vrlo često vrijeđa, omalovažava ili naziva pogrdnim imenima. Četvrtina učenika tvrdi da ih nastavnici ponekad fizički kažnjavaju, prenosi Pobjeda.

U gimnazijama, oko 90 odsto đaka tvrdi da nema fizičkog kažnjavanja, dok oko 56 procenata smatra da se vrlo rijetko ili nikada ne dešava da ih nastavnik vrijeđa ili omalovažava.

Đaci završnih razreda, prema istraživanju o položaju učenika koje je predstavljeno u četvrtak, najmanje su zadovoljni učešćem u donošenju odluka, uslovima u školi i pravednošću ocjenjivanja.

Radoje Novović iz Zavoda za školstvo je istakao da u tom projektu učestvovalo 2.329 učenika završnih razreda iz 39 osnovnih škola i 18 gimnazija, a da je istraživanje sprovedeno u aprilu i maju prošle godine u 18 opština.

U istraživanju su đaci sjevernog dijela Crne Gore povoljnije ocijenili školu nego oni sa juga zemlje.

Zoran Lalović iz Zavoda za školstvo, predstavljajući rezultate istraživanja, kazao je da je više od polovine osnovaca zadovoljno kada je u pitanju razumljivost, korisnost, težina, zanimljivost i obim sadržaja. Nešto više od 40 procenata gimnazijalaca je navelo da su predmeti preobimni, ali više od polovine smatra da su sadržaji koje uče razumljivi i korisni.

Prema istraživanju, gimnazijalci smatraju da je atmosfera na času opuštena, za razliku od osnovaca koji su ocijenili da je više zanimljiva, radna, saradnička i istraživačka.

Učenici osnovnih škola su, u prosjeku, zadovoljniji svim aspektima ocjenjivanja (argumentovano, odmjereno, pravedno i objektivno).

U odgovoru na tu grupu pitanja, gimnazijalci su dali različite odgovore-  podjednak broj izjavio je da nastavnici obrazlažu odnosno ne obrazlažu ocjene, da one zavisi od njihovog raspoloženja, ali i da su pravedne (zaslužena ocjena) i nepravedne (ocjena koja zavisi od simpatije nastavnika).

Ukupno 36,9 procenata osnovaca navelo je da se od njih traži da lekciju nauče napamet, dok se to najrjeđe očekuje od gimnazijalaca.

Vršnjačko nasilje je zastupljenije u gimnaziji, i to u vidu ogovaranja (63,2 odsto) i vrijeđanja (54,0 odsto), dok je u osnovnoj školi više fizičkog zlostavljanja (25,8 odsto).

Gotovo polovina osnovaca (41, 3 procenta) rekla je da je bila izložena negativnim uticajima. Najmanje je đaka (4,5 odsto) kojima je nuđena droga, alkohol (9,1 odsto), dok su najviše pozivani da učestvuju u tuči (34, odsto). U gimnazijama, oko 59,4 odsto učenika kaže da je bilo izloženo negativnim uticajima, najmanje su nuđeni drogom (7,2 odsto), a najviše cigaretama, alkoholom, odnosno pozivani su da se kockaju i bježe sa časova.

 

HiPP

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply