Specijalni pedagozi: Nadležni da prepoznaju značaj naše uloge u obrazovnom sistemu

Specijalni pedagozi, okupljeni u Društvu defektologa Crne Gore, ocijenili su da je njihova profesija jednako važna, kao i struka psihologa, pedagoga i socijalnog radnika, posebno kada je riječ o prevenciji i tretmanu za djecu i mlade sa poremećajem ponašanja. Nadaju se da će nadležni prepoznati značaj njihove uloge i da će specijalni pedagozi dobiti mjesto u sistemu obrazovanja i vaspitanja.

“Napominjemo da smo inicijative za sastanke upućivali na razne adrese međutim, sluha od onih koji su odlučivali i koji sad odlučuju za sada, za nas nema. Sa puno entuzijazama u nadi da će neko prepoznati značaj struke , nastavićemo sa upoznavanjem javnosti sa značajem zvanja  defektolog – specijalizovan za prevenciju i tretman  poremećaja ponašanja”, saopšteno je iz  Sekcije specijalnih pedagoga.

U saopštenju, koje potpisuje predsjednica Društva defektologa Crne Gore Svetlana Vukašinović, specijalni pedagozi siu izrazili žaljenje što su primorani da na ovaj način  skrenu pažnju na značaj  svoje profesije, odnosno defektologa koji su specijalizovani za prevenciju i tretman poremećaja ponašanja.

“Svjedoci smo da se u našem društvu sve češće susrijećemo sa vršnjačkim nasiljem, djeca i mladi vrše sve teža krivična djela, spušta se granica maloljetnika koji konzumiraju alkohol i psihoaktivne supstance, neprimjerno ponašanje susrijećemo na svakom koraku, a društvo je sve više i više zbunjeno, roditelji su zabrinuti i stvara se utisak da nemamo kapaciteta da se na odgovoran, posvećen i stručan način izborimo sa ovim izazovima. Iz svih navedenih razloga, smatrali smo da moramo da se oglasimo i saopštimo javnosti ko su specijalni pedagozi i zašto smatramo da smo kadar, koji je potpuno neprepoznat u svim stručnim krugovima”, naveli su u saopštenju.

Ukazali su na to da su u fokusu rada specijalnih pedagoga socijalni aspekti, odnosno socijalne relacije.

To samo po sebi znači, kako su pojasnili, da su usmjereni na “ponašanje”,  kako odraslih, tako i djece.  

“Sad već sigurno shvatate zašto smo neophodni našem društvu. Smatramo da možemo značajno doprinijeti smanjenju uzroka, kao i posljedica delinkventnog ponašanja naše djece i da je uključivanje specijalnih pedagoga u obrazovni sistem prijeko potrebno, jer upravo specijalni pedagozi  su najkompetentniji da rešavaju  probleme djece i mladih koji su u riziku ili već pokazuju poremećaje u ponašanju”, saopštili su specijalni pedagozi.

Njihovo obrazovanje čini ih, kako su dodali, kompetentnim da u najranijoj fazi prepoznaju i preduprijede širok spektar poremećaja u ponašanju školske populacije, uključujući i one, koji impliciraju kriminogenom ponašanju.

“Ističemo da je zvanje specijalni pedagog većina članova Sekcije stekla na državnom Fakultetu za edukaciju i specijalnu rehabilitaciju u Beogradu, odnosno na bivšem Defektološkom fakultetu, i da smo osposobljeni da se bavimo vaspitanjem i prevaspitavanjem lica sa poremećajem u ponašanju, da radimo na prevenciji, otkrivanju, dijagnosticiranju, tretmanu djece, mladih i odraslih lica, kao i socijalnom integracijom, uz savjetovanje roditelja/staratelja, primjenjujući metode modifikacije, prevashodno individualnog ali i metoda grupnog rada i dr”, stoji u saopštenju.

Svoj rad obavljaju u centrima za socijalni rad, ustanovama socijalne i dječije zaštite, ustanovama zavodskog i nezavodskog tipa, UIKS-u, sudovima , tužilaštvima i policiji.

“Svjesni ste, kao i mi, da kad se propusti preventivno djelovanje, ostaje nam na žalost, samo borba sa posljedicama, što potvrđuju aktuelna dešavanja.

Iz navedenih razloga naš stav je da poseban akcenat treba staviti na  programe prevencije i rane intervencije kroz čiju realizaciju uz stručnu podršku specijalnih pedagoga, kako bi školski timovi osnaživali djecu i adolescente, sa ciljem da se rizik od ispoljavanja neprilagođenog ponašanja na vrijeme uoči i tretira”, navodi se u saopštenju Sekcije specijalnih pedagoga.

Procedure i Izazovi Samohranog…

SOS linija baner

Leave a Reply