Podrška Sindikata prosvjete roditeljima djece sa smetnjama: Odobriti dovoljan broj asistenata

Zaposleni u barskoj OŠ Jugoslavija i ostalim prosvjetnim ustanovama iz te opštine daju punu podršku roditeljima djece sa posebnim potrebama u njihovom zahtjevu da Ministarstvo prosvjete ispoštuje odluke  komisije koja je zadužena za usmjeravanje djece sa smetnjama u razvoju i da se odobri dovoljan broj asistenata u nastavi za tekuću školsku godinu, saopšteno je iz Opštinskog odbora Sindikata prosvjete Bar.

U saopštenju, koje potpisuje predsjednik OO Sindikata prosvjete Mićo Baltić, navodi se da utvrđivanje potrebnog broja asistenata polazi od zakonskih odredbi kojima je definisana uloga tih izvršilaca.

“Zakon je jasno naveo ulogu asistenata u nastavi kao tehničke podrške u pogledu obezbjeđivanja pristupa obrazovanju i obrazovnom postignuću za djecu sa teškim tjelesnim smetnjama, umjerenim intelektualnim smetnjama, bez ostatka vida, potpunim gubitkom sluha i iz spektra autizma . Po trenutnom stanju u OŠ Jugoslavija sva djeca koja imaju smetnje iz spektra autizma, a u rješenju nadležne komisije je striktno navedeno da moraju imati asistenta, nemaju omogućenu pomoć cijelo vrijeme dok borave u školi”, podsjetili su iz Sindikata.

Ukazali su i na to da poseban problem predstavlja gubljenje kvaliteta nastave koja se pruža ostaloj djeci, jer u određenim slučajevima kada asistent nije u učionici naročito u nižim razredima nastavnici moraju dodatno da posvete pažnju djeci koja imaju problem u socijalnom i  emocionalnom prilagođavanju i da budu cijelo vrijeme fizički neposredno pored njih .

“Opštinski odbor Sindikata prosvjete u Baru posebno apeluje na nadležno Ministarstvo da se promijeni  način kategorizacije ili da se ispoštuju odluke nadležnih komisija i da za djecu sa posebnim potrebama koja su usmjerena na redovno pohađanje nastave obezbijedi podrška na koju djeca imaju pravo i potrebu po svim konvencijama o pravima djece i po važećim zakonima. Neobezbijeđen asistent u nastavi za dijete sa posebnim potrebama je  višestruki  problem. Samo dijete sa rješenjem ne može kvalitetno pratiti nastavu i ne može se adekvatno integrisati u odjeljenje, ostala djeca u odjeljenju takođe imaju ogromnih problema jer nemaju kvalitet nastave i radnu atmosferu u učionici kakva bi trebalo da bude”, istakli su iz barskog Sindikata prosvjete.

Navode da njihove kolege koje rade u neadekvatnim uslovima ne mogu pružiti odgovarajući kvalitet nastave niti djetetu sa posebnim potrebama niti ostalim učenicima što može dovesti do veoma velikih negativnih posljedica po sve učenike u takvim odjeljenjima.

“Gospodo, vi koji odlučujete o sudbinama ove djece molimo vas da razmislite o više stvari . Da li je moguće da u jednoj ustanovi bude 27 učenika sa rješenjem o potrebnom asistentu u nastavi, a da se odobri samo sedam asistenata? Da li ćete dozvoliti da trpi kvalitet nastave u cijeloj školi i da preko 600 učenika koji su u ovim odjeljenjima nemaju mogućnost adekvatnog obrazovanja, jer dijelu djece sa posebnim potrebama nije odobren asistent koji im je potreban? Da li smatrate da prosvjetni radnici sa ovakvim načinom organizacije nastavnog procesa mogu da pruže pun kvalitet nastave svim učenicima? Mislite li da ovakav način kategorizacije i integracije može donijeti nešto pozitivno svim učesnicima nastavnog procesa”, pitali su iz Sindikata nadležne u Ministarstvu prosvjete.

Kažu da su u potpunosti saglasni sa roditeljima koji kažu da “čini se da donosioci odluka često ne znaju kako sve ovo izgleda u praksi, niti su upoznati sa realnim potrebama naše djece”.

U ime kolega zaposlenih u barskoj OŠ Jugoslavija apelovali sun a nadležne da se ovaj problem adekvatno riješi.

Procedure i Izazovi Samohranog…

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply