Na kraju školske godine 1.809 Luča: Lučonoša svaki osmi polumaturant i peti maturant

Na kraju ove školske godine u Crnoj Gori 926 polumaturanata i 883 maturanta dobili su diplomu Luča, saopšteno je CdM-u iz Ministarstva prosvjete.

Prema podacima tog resora na kraju nastavne 2022/23. godine, aktivnih učenika IX razreda je bilo 7.527, od čega je dobitnika diplome Luča 926, odnosno 12,3 odsto.

Iz Ministarstva prosvjete su CdM-u kazali da je aktivnih učenika IV razreda srednje škole na kraju nastavne godine bilo 4.804, od čega je dobitnika diplome Luča 883, odnosno 18,4 odsto.

Na kraju ove školske godine najviše diploma Luča bilo je u podgoričkoj Osnovnoj školi “Sutjeska” i to 51.

Što se tiče srednjih škola najveći broj Luča zabilježen je Gimnaziji “Slobodan Škerović”, gdje je bilo 158 lučonoša. Od tog broja 66 je nosilaca diplome Luča 1, a 92 Luča 2.

U odnosu na prošlu školsku godinu 2020/21. broj Luča na kraju ove školske godine je manji.

Na kraju školske 2020/21. godine u Crnoj Gori su 1.079 polumaturanata i 942 maturanta dobili diplomu Luča.

“Školske 2021/22. godine 7.306 osnovaca završilo je deveti razred, a broj učenika koji su dobili diplomu Luča je 1.079”, odnosno 14,77 odsto”, kazali su prošle godine CdM-u iz Ministarstva prosvjete.

Godinu ranije, odnosno, školske 2020/21. godine su 1.083 polumaturanta dobila diplomu Luča, ili 15,57 odsto.

Što se tiče maturanata školske 2021/22. godine 5.234 srednjoskolaca završilo je četvrti razred, a broj učenika koji su dobili diplomu Luča 1 je 337, Luča 2 615, odnosno, ukupno 942 ili 18 odsto.

Ranije je Centar za građansko obrazovanje (CGO) ukazivao na zabrinjavajući nastavak produkcije diploma Luča, koje su u disproporciji sa realnim kvalitetom obrazovanja u Crnoj Gori, a na što odavno opominju i sasvim suprotni podaci iz PISA testiranja.

U januaru ove godine iz CGO su upozorili da “štampanje” diploma Luča, odnosno fiktivna produkcija odlikaša,  iza kojih ne stoji znanje samo stavlja pod tepih suštinske probleme u obrazovnom sistemu.

U CGO -u godinama poručuju da je vrijeme da Prosvjetna inspekcija i Ministarstvo prosvjete započnu proces preispitivanja kvaliteta ovih diploma upoređujući ocjene ukupnog školovanja, rezultata sa takmičenja i broj odsustva tih učenika u toku školovanja, naročito sa zakazanih pismenih i kontrolnih zadataka, kao i ostale aktivnosti tokom obrazovanja sa datim diplomama a kako bi utvrdili njihovu osnovanost.

“CGO vjeruje da postoji način da se stane na put fingiranom ocjenjivanju i da se uspostavi sistem po kojem zaista najbolji dobijaju ovu diplomu. A tih najboljih je,  uz sav napredak društva, nauke i tehnologije realno do 10 odsto školske populacije ili manje, što dodatno potvrđuje degradaciju diplome “Luča””, kazali su ranije iz CGO-a.

Izvor: CDM

Procedure i Izazovi Samohranog…

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply