Najčešće koriste društvene mreže, knjige rijetko ili uopšte ne čitaju

Crnogorski srednjoškolci na internetu najčešće koriste društvene mreže, a svaki deseti nikada ne čita knjige, pokazalo je istraživanje koje je za potrebe nevladine organizacije Juventas sproveo Centar za monitoring i istraživanje.

Istraživanje pokazuje da 93 odsto anketiranih srednjoškolaca svakodnevno koristi internet, a društvene mreže njih 90 odsto.

Internet se najviše koristi za zabavu i druženje. Prema rezultatima, televizijski program svakodnevno koristi 51 odsto srednjoškolaca.

Da su među srednjoškolcima popularni online sajtovi za gledanje filmova i serija govori podatak da polovina ispitanika svakodnevno gleda online TV, filmove i serije, dok gotovo svi ispitani srednjoškolci prate bar nekad navedene sadržaje putem interneta.

Skoro svi srednjoškolci koristi društvene mreže, od čega devet od deset svakodnevno.

„Ubjedljivo prednjači Instagram koji koristi 90 odsto ispitanika, nakon čega slijedi YouTube sa 68 odsto. Mladi sve manje koriste Facebook 35 odsto, kao i Twitter, svega 11 odsto ispitanika“, saopštili su iz Juventasa.

Među online aplikacijama za komunikaciju dominantan je Viber sa 61 odsto korisnika, dok Snapchat koristi skoro svaki drugi ispitani srednjoškolac.

Iako skoro svi ispitani srednjoškolaci koriste društvene mreže, svaki deseti kaže da mu uglavnom nijesu korisne, 38 odsto da su im uglavnom korisne, 32 da su djelimično, dok svega 13 odsto vjeruje da su im one u potpunosti korisne.

Prema istraživanju, među srednjoškolcima manju popularnost uživaju radio i video igre.

Radio svakodnevno sluša 22 odsto ispitanih srednjoškolaca, dok 23,4 odsto ispitanih video igre ih igra svakodnevno, a 24,3 odsto nikada ne igra.

Rezultati istraživanja pokazali su da štampani mediji nisu popularni među srednjoškolcima, tako da 44 odsto ispitanika nikad ne čita štampu, a svega 4,5 odsto svakodnevno.

„Čak 57 odsto ispitanih srednjoškolaca koristi društvene mreže za informisanje, što nam pokazuje da ovaj kanal polako preuzima tu značajnu ulogu, bilo na način što ih preusmjerava na online portale, bilo tako što medijske kuće plasiraju informativne sadržaje direktno na društvene Mreže“, ukazali su iz Juventasa.

Online portale svakodnevno čita svaki četvrti ispitanik, a svaki peti ispitani ih prati dva do tri puta sedmi;no.

Iz te NVO su kazali da zabrinjava podatak da svaki deseti ispitani srednjoškolac nikada ne čita knjige.

„Svega trećina ispitanih srednjoškolaca svakodnevno ili dva do tri puta sedmično čita knjige, dok ih s druge strane 27 odsto čita jednom mjesečno ili rjeđe“, navodi se u saopštenju.

Istraživanje je sprovedeno od 10. januara do 14. februara putem online upitnika među hiljadu ispitanika u okviru projekta „Unapređenje medijske pismenosti u Crnoj Gori“ koji realizuju Juventas i Agencija MINA uz podršku Ambasade SAD u Crnoj Gori.

Izvor: Vijesti

HiPP

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply