Ostojić: Planovi i programi ne trpe zbog skraćenih časova

Foto: UNICEF CG/D.Miljanić

Obrazovni sistem u Crnoj Gori, uprkos teškoćama koje nosi pandemija, funkcioniše, kako smatraju u Ministarstvu prosvjete, bez problema. Za sada nije problematična ni zamjena nastavnika koji su u samoizolaciji, a ni broj zaraženih nije, smatraju, zabrinjavajući ako se ima u vidu da vrtiće i osnovne i srednje škole u Crnoj Gori pohađa oko 100.000 djece.

V.d. sekretarka u Ministarstvu prosvjete, nauke, kulture i sporta Jovana Ostojić kaže da je nezahvalno govoriti o porastu broju zaraženih i onih koji su u samoizolaciji, jer se brojke mijenjaju iz sedmice u sedmicu kada se i rade presjeci na osnovu prijava rukovodilaca obrazovnih ustanova.  

„Školski sistem u Crnoj Gori funkcioniše bez problema, iako su časovi skraćeni na 30 minuta, što je bila preporuka Instituta. Sve teče onako kako je to i zacrtano planovima i programima i kako je utvrđeno zakonskim normama. Ako se uzme u obzir da samo u osnovnom obrazovanju imamo oko 68 hiljada djece, a oko 3.000 ih je u samoizolaciji ali iz svih nivoa obrazovanja, ne možemo govoriti o znatnom porastu tog broja“, rekla je Ostojić, gostujući u Roditeljskom kutku TV Vijesti.

Ona navodi da za sada nema problema ni u obezbjeđivanju nastavnog kadra.

„Zaista se trudimo da se nastavni proces ne prekida, da ne trpe planovi i programi i da u svakom trenutku nastavnik koji je obolio ili je u samoizolaciji bude već sjutradan zamijenjen, naravno shodno zakonskim odredbama. Trenutno imamo dovoljan broj nastavnika i osoblja koje će izvoditi nastavu na svim  nivoima obrazovanja. Jasno je utvrđeno ko može biti nastavnik tako da se dosljedno poštuju odredbe Opštog zakona o obrazovanju i vaspitanju. Pored opštih uslova propisanih tim i Zakonom o radu to su lica koja imaju lincencu za rad u obrazovnim ustanovama i određenog su stepena stručne spreme, odnosno kvalifikacija“, rekla je Ostojić i dodala da u crnogorskom obrazovnom sistemu trenutno radi oko 13,5 hiljada nastavnika.

Kako je istakla, skraćeni časovi ne utiču na kvalitet obrazovnog procesa, jer svaki nastavnik ima autonomiju organizovanja časa.

„Znam da se nastavnici izuzetno trude da kvalitet nastave ne trpi. To nam je i cilj, da na kraju školske godine imamo rezultate koji neće biti umanjeni zbog pandemije“, navodi Ostojić.

Ona je ponovila da će dalji način organizacije nastave zavisiti od odluke Instituta za javno zdravlje, sa čijim predtsavnicima su u svakodnevnom kontaktu.

Ukoliko oni ocijene da je došlo do prevelikog broja zaraženih nastojaćemo da zajedničkim snagama dođemo do rješenja. Mi smo kao Ministarstvo apsolutno spremni“, kazala je Ostojić.

Prema njenim riječima, u Ministarstvu smatraju da odluku o eventualnom zatvaranju pojednih škola i prelasku na online nastavu treba donositi pojedinačno, zavisno od stanja u ustanovi ili opštini. Navela je da pravila nema, pa i sada ima škola sa po 2.000 đaka u kojima je izuzetno mali broj oboljelih.  

Izvor: TV Vijesti

Procedure i Izazovi Samohranog…

SOS linija baner

Leave a Reply