Djeca sa smetnjama u razvoju ne treba da zavise od asistenata, nego da budu samostalna

Cilj je da se djeca sa smetnjama u razvoju ne segregiraju i ne stavljaju u položaj zavisnosti od asistenata, već da se orijentišu ka samostalnosti i vršnjačkom iskustvu, saopštili su danas iz Ministarstva prosvjete, prenoseći ključne poruke sastanaka koji su predstavnici ovog resora imali sa direktorima osnovnih škola iz više crnogorskih opština.

Na tim sastancima, kako je pojašnjeno, posebna pažnja posvećena je dijelu obrazovanja koje se odnosi na uključivanje djeteta sa smetnjama i teškoćama u razvoju u redovan vaspitno-obrazovni sistem, odnosno inkluzivno obrazovanje.

„Škole su obavezne da za svakog učenika stvore uslove da se razvija u granicama svojih sposobnosti. Nastavnici izvođači nastave upućeni su na primjenjivanje bazičnih i znanja iz procesa profesionalnog razvoja, dok stručni saradnici pružaju podršku individualno ili u nastavi“, saopštili su iz Ministarstva.

Osim inkluzivnog obrazovanja, neke od tema sastanaka sa direktorima  osnovnih škola po regijama bile su i kvalitet obrazovanja, pravilnik o ocjenjivanju, unos podataka u MEIS, radionice za prevenciju nasilja.

U timu Ministarstva prosvjete, koji je razgovarao sa direktorima škola, bile su direktorica Direktorata za predškolsko, osnovno i inkluzivno obrazovanje i vaspitanje Aleksandra Kuč, načelnica za osnovno obrazovanje Olivera Nikolić i načelnica za inkuluzivno obrazovanje Tamara Milić.

Iz Ministarstva su saopštili da su sastanci održani sa direktorima osnovnih škola u Bijelom Polju, Budvi, Podgorici i Nikšiću.

Procedure i Izazovi Samohranog…

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply