Podrška razvoju socio-emocionalnih vještina učenika radi sprečavanja nasilja u školama

Foto: UNICEF / Duško Miljanić

UNICEF i Ambasada Austrije pozivaju na podršku socijalnom i emocionalnom razvoju svakog djeteta tokom školovanja kroz širenje programa za razvoj socio-emocionalnih vještina na sve škole u zemlji.

Zahvaljujući podršci UNICEF-a, kako je saopšteno, do sada je ovaj program pohađalo više od 20.000 djece u više od 100 osnovnih i srednjih škola. OŠ „Mileva Lajović-Lalatović“ u Nikšiću jedna je od škola u kojima se ovaj program realizuje. U toj obrazovnoj ustanovi kažu da im ovaj program pomaže da njeguju bezbjednije i brižnije okruženje za svako dijete.

„Kroz projekat ‘Moje vrijednosti i vrline’ saznala sam nešto više o pravim ljudskim osobinama, koje treba da krase svako demokratsko društvo – toleranciji, empatiji, samokontroli, saradnji, zahvalnosti, poštovanju i mnogim drugim“, kaže Ivana Đukanović, učenica koja pohađa program za razvoj socio-emocionalnih vještina u OŠ „Mileva Lajović-Lalatović“ u Nikšiću.

Ovakvi programi, kako ocjenjuju iz UNICEF-a, posebno su dobili na značaju tokom pandemije. Pružanje podrške djeci da budu iskrena, tolerantna, da imaju razumijevanja za druge i za drugačija mišljenja, kao i da dobro sarađuju, od najvećeg je značaja, smatra Nada Mitrović, pedagoškinja u školi „Mileva Lajović-Lalatović“.

„Jako je važno da program socio-emocionalnih vještina živi u školama, jer djeca razvijaju svoje komunikacione vještine, nauče da govore, da iznose svoje mišljenje“, dodaje ona.

Prema riječima direktorke Irene Vasiljević, slavljenje različitosti ključna je vrijednost ove nikšićke škole.

„Naša škola je prepoznata upravo po tome što predstavlja multikulturalnu zajednicu, što se njegovanje različitosti u njoj podrazumijeva – jer različitost je ta koja nas obogaćuje“, ističe direktorka Vasiljević.

Šef predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori Huan Santander prenio je veoma dobre utiske nakon radionice socio-emocionalnih vještina kojoj je prisustvovao tokom posjete OŠ „Mileva Lajović Lalatović“ u Nikšiću.

„Impresioniran sam pričama koje sam danas čuo od učenika i nastavnika koji učestvuju u ovom programu. Program pomaže učenicima da se nose sa stresom izazvanim pandemijom i problemima svakodnevice. Pomaže im da izgrade dobre i jake vrijednosti. Uči ih da prepoznaju i efikasno upravljaju različitim emocijama. A to im omogućava da imaju kvalitetnije odnose sa svojim vršnjacima, porodicom i nastavnicima“, rekao je Santander.

On je podsjetio na to da trenutno nije svakom djetetu u zemlji omogućeno da ima koristi od ovog programa.

„Zato pozivamo na širenje ovog programa na sve škole, kako bi svako dijete u Crnoj Gori dobilo podršku u svom socijalnom i emocionalnom razvoju“, dodao je Santander.

Apelu UNICEF-a pridružio se i ambasador Austrije u Crnoj Gori Karl Miler, koji je tokom posjete Nikšiću bio u prilici da se upozna s načinom na koji se ovaj program sprovodi.

„Impresioniran sam podučavanjem djece socio-emocionalnim vještinama, znajući koliko im može biti teško da izražavaju osjećanja, komuniciraju i razvijaju ove vještine, naročito ako dolaze iz porodica koje se suočavaju s raznim izazovima. Stoga veoma cijenim ono što nastavnici i stručni saradnici ovdje rade”, kazao je Miler.

Program za razvoj socio-emocionalnih vještina uveden je u obrazovni sistem Crne Gore 2015. godine, uz podršku UNICEF-a i u saradnji sa Zavodom za školstvo. Od tada se program proširio na više od 100 osnovnih i srednjih škola, dajući podršku učenicima da nauče da prepoznaju sopstvene i tuđe emocije, pomažu jedni drugima i zajedno rješavaju probleme.

SOS linija baner

SOS linija baner

Leave a Reply