Ograđivanjem depoa spriječiće nesreće na Željezničkoj stanici

Predstavnici Glavnog grada, Željezničke infrastrukture, Direktorata za željeznički saobraćaj i Ministarstva kapitalnih investicija saglasni su da je projekat postavljanja zaštitne ograde oko depoa podgoričke Željezničke stanice prioritetan i da treba što prije pristupiti njegovoj realizaciji.

Na sastanku održanom prethodne sedmice dogovoreni su naredni koraci u tok poslu, a učesnici su ocijenili da će se na taj način spriječiti neovlašćeni ulazak trećih lica na željezničko područje, čime ugrožavaju ličnu bezbjednost i bezbjednost odvijanja željezničkog saobraćaja.

Projekat vrijedan oko 250 hiljada eura

Projekat obuhvata razgraničenje zemljišta, izradu idejnog rješenja, te nakon toga i izgradnju ograde, a ovo pitanje je pokrenulo udruženje Roditelji, nakon što je na tom mjestu stradao dječak 6. marta ove godine.

Oni su apelovali da se preduzmu mjere kako se više ne bi dešavale ovakve nesreće.

Početna procjena investicije je oko 250.000 eura, a u zavisnosti od tipa ograde, mogla bi da iznosi i do 100.000 eura više.

Dužina između dva podvožnjaka je oko 1.300 metara.

“Zemljani i betonski radovi su oko 80.000 eura, ograda je oko 50.000 eura, dok su četiri kapije 10.000 eura. Zaštitna ograda prema naselju Stari Aerodrom je oko 140.000 eura, dok j e oko 60.000 eura prema centru grada. U zavisnosti od toga koja će se ograda postavljati cijena će varirati, jer postoji mogućnost izgradnje betonske ograde ili od bloka ili lima”, nezvanično nam je rečeno u Glavnom gradu.

Takođe, ovim radovima trebalo bi dodati i radove na izgradnji pristupnih puteva od Starog Aerodroma prema objektima željeznice, kako bi svi bili objedinjeni na istoj kapiji. Neophodna je i ugradnja video-nadzora duž kompletne ograde, kao i dodatna oprema za obezbjeđivanje ulaska na peron.

Iz Glavnog grada su nezvanično saopštili da su iz Željezničke infrastrukture naveli da oni ne mogu biti investitor ovog projekta, što su poručili i iz lokalne uprave, te da bi država trebalo da podrži i realizuje ovaj projekat uz podršku Glavnog grada i ŽiCG.

Razgraničenje zemljišta

Trenutno se radi na projektnom zadatku i razgraničenju između Glavnog grada i države, odnosno Željezničke infrastrukture. Nakon toga, radiće se izrada idejnog rješenja i biće raspisan konkurs.

Kako se navodi u dokumentu, u koji su Dnevne novine imale uvid, faza geodezije trajaće mjesec dana od početka ugovorenog roka, idejno rješenje Arhitektonski projekat, radiće se najviše 45 dana, a glavni projekat 60 dana od početka ugovorenog roka, uz mogućnost produženja do još maksimalno 30 dana.

Razgraničenje podrazumijeva i ugradnju na terenu i trajnih ubetoniranih graničnih međa, što će biti obaveza angažovane licencirane geodetske firme po ovom projektnom zadatku.

“Na osnovu geodetskog elaborata razgraničenja i izgleda lomova linije razgraničenja izrada Arhitektonskog projekta idejnih rješenja ograde i nakon usvajanja i odabira optimalnog rješenja od strane investitora, radiće se dalja razrada za nivo Glavnog građevinskog projekta navodi se u dokumentu.

Ograda se tretira kao pomoćni objekat vjerovatno, kako nam je rečeno, neće morati da se radi projekat već samo saglasnost nakon izrade idejnog rješenja.

Infrastrukturni pojas je površina sa obje strane pruge, u širini od 25 metara, računajući od krajnjih kolosijeka, koji funkcionalno služi za upotrebu, održavanje i tehnološki razvoj željezničkih infrastrukturnih kapaciteta. Pružni pojas je prostor između željezničkih kolosijeka, kao i pored krajnjih kolosijeka, na odstojanju od najmanje osam metara, a ako željeznička pruga prolazi kroz naseljeno mjesto na odstojanju od najmanje šest metara.

Željeznica već duži period ima velike probleme sa neovlašćenim prilazom i kretanjem po željezničkom zemljištu i preko kolosijeka i elektrificirane željezničke pruge.

Izgradnjom ograde spriječile bi se ovakve pojave, ali i nesreće koje su se dešavale prethodnih godina.

Iz Željezničke infrastrukture ranije su objašnjavali da na staničnom području postoje vidna upozorenja, ali da se ne poštuje ovo upozorenje, a da su oni nemoćni da spriječe prelazak građana.

U proteklih nekoliko godina skoro 20 ljudi poginulo je na željeznici, pa bi se izgradnjom zaštitne ograde ta brojka sigurno smanjila.

Izvor: Dnevne novine

SOS linija baner

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply