UNESCO: Generacijska katastrofa zbog zatvaranja škola

U toku prošle godine u svijetu 20 odsto đaka više nego ranije, nije steklo osnovna znanja čitanja očekivana za njihov uzrast zbog djelimičnog zatvaranja škola tokom pandemije COVID-19 upozorio je UNESCO.

Broj djece sa teškoćama u čitanju veći je za 100 miliona odnosno 20 odsto i dostigao je 584 miliona, što je poništilo napredak ostvaren tokom poslednje dvije decenije, piše u detaljnom izvještaju te UN organizacije za obrazovanje, nauku i kulturu, u kome se navodi da se radi o „generacijskoj katastrofi”.

Taj ključni indikator svake godine mjeri sposobnost čitanja djece u drugom i trećem razredu osnovne škole, što su osnovna znanja koja ako nisu solidna mogu dugoročno da koče obrazovanje učenika.

UNESCO strahuje da će uslijediti decenija poremećaja zbog korona krize i poziva da se preduzmu vanredni napori kao što je uvođenje kurseva i strategija za nadoknađivanje ovog zaostatka.

„Obrazovanje treba da bude prioritet u preduzetim mjerama prema zdravstvenoj krizi i u planovima oporavka“, rekla je za Frans pres generalna direktorka UNESCO, Odre Azule.

U izveštaju se navodi da je 65 odsto vlada zemalja sa slabim prihodima smanjilo finansiranje obrazovanja, u odnosu na 35 odsto u zemljama sa visokim prihodima.

Gubici u učenju će tako biti najveći u Latinskoj Americi i Karibima, i u centralnoj i južnoj Aziji.

Škole su potpuno zatvorene u tridesetak zemalja među kojima su Meksiko, Mađarska i Saudijska Arabija.

Školske ustanove su potpuno otvorene u oko polovine zemalja na svijetu (107), najvećim dijelom u Africi, Aziji i Evropi.

Procedure i Izazovi Samohranog…

SOS linija baner

Leave a Reply