Samo deset odsto đaka zadovoljno novim načinom polaganja mature

Svega deset odsto maturanata zadovoljno je predloženim načinom održavanja maturskog/stručnog ispita, 58,5 odsto njih nije zadovoljno, dok je 31 odsto maturanata djelimično zadovoljno planiranim modelom, rezultati su istraživanja Unije srednoškolaca Crne Gore.

U online istraživanju o nastavi u ovoj školskoj godini učestvovao je 3.941 učenik srednjih škola , što predstavlja gotovo 15 odsto ukupnog broj srednjoškolaca u Crnoj Gori. Unija srednjoškolaca je sprovela ovo istraživanje u periodu od 1. do 5. februara, a među ispitanima, 53,4 odsto đaka pohađa stručne škole, 44,4 odsto gimnazije, a 2,2 odsto umjetničke škole.

Posebna pažnja posvećenja je maturskom, odnosno stručnom ispitu, pa od ukupnog broja ispitanih 30,4 odsto čine maturanti/kinje.

Među maturantima, koji su učestvovali u istraživanju, 43,9 odsto je navelo da je od škole dobilo detaljno obavještenje o načinu polaganja maturskog/stručnog ispita, a 56,1 odsto kaže suprotno.

Da je potrebno izvršiti promjene maturskog/stručnog ispita smatra 88,3 odsto ispitanika.

“Najviše se zalažu za redukovanje gradiva, njih 70,2 odsto”, pokazalo je istraživanje.

Ne tako veliki broj maturanata već je počeo sa pripremama za ispit, i to 38,1 odsto dok se ostali nadaju promjenama i vjeruju da će uspjeti da se kvalitetno pripreme.

Nastava u prvom polugodištu organizovana je online, a istraživanje pokazuje da je samo 27,6 odsto ispitanih srednjoškolaca bilo zadovoljno ovim modelom.

“Djelimično je bilo zadovoljno njih 36,8 odsto, dok su ostali (35,6 odsto) bili nezadovoljni. Najviše im je, kako su naveli, proces učenja otežavalo preobimno gradivo, ali i nedostatak komunikacije sa profesorom uživo”, saopštili su iz USCG.

Nešto više od polovine (51.1 odsto) ispitanih učenika je izjavilo da im je trebala pomoć pri usvajanju znanja u prvom polugodištu.

“Ovo predstavlja pomak u odnosu na prošlogodišnju anketu, kada je pomoć trebalo preko 60 odsto ispitanika”, navodi Unija srednjokolaca.

Pomoć su im, kako navode, najviše pružali prijatelji (41,2 dsto), dok su nekima pomagali i članovi porodice, te konsultacije sa profesorom.

Jedan broj srednjoškolaca je uzimao privatne časove, odnosno oko sedam odsto ispitika navelo je da ih je pohađalo radi lakšeg savladavanja gradiva.

Kako je svaka škola dobila autonomiju u donošenju odluka o modelu rada u odnosu na epidemiološku situaciju u opštini, kao i u skladu sa svojim kadrovskim i prostornim kapacitetima, ovo polugodište 55,8 odsto učenika ide redovno u školu.

“Njih 41,1 odsto nastavu prati kombinovano, dok ostali (3,1 odsto) nastavu prate od kuće”, navodi se u istraživanju.

Novim modelom nastave zadovoljno je 57,2 odsto srednjoškolaca, dok 42,8 odsto nije zadovoljno.

Dodjeljivanje autonomije školama podržava 70,7 dsto učenika/ca, dok je 29,3 odsto nezadovoljno ovom odlukom.

Unija srednjoškolaca je istraživanje proslijedila svim svojim delegatima, koji su ga dalje dijelili srednjoškolcima širom Crne Gore.

“Pomaci su vidljivi, ali je potrebno dodatno raditi na unaprijeđenju uslova za održavanja nastave. Posebna pažnja se mora posvetiti maturantima koji su nezadovoljni trenutnom situacijom”, navode oni.

Unija srednjoškolaca Crne Gore tražiće prijem kod ministarke prosvjete, nauke, kulture i sporta Vesne Bratić kako bi predala detaljne rezultate istraživanja, ali i dala prijedloge za načine održavanja maturskih/stručnih ispita.

Podsjećaju da su prošle godine usvojena četiri njihova zahtjeva, kao i da su na taj način dali jasnu poruku da se u proces donošenja odluka koje se tiču srednjoškolaca treba uvažiti i njihov stav i da su krajnji rezultati dali doprinos ne samo maturantima, već i obrazovnom sistemu.

“Očekujemo da ćemo i ove godine moći da konstatujemo zadovoljstvo na obje strane sa konačnim načinom polaganja ispita i njihovim rezultatima”, navode iz Unije srednjoškolaca.

Izvor: CDM

Procedure i Izazovi Samohranog…

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply