Nastavom zadovoljno samo 21 odsto srednjoškolaca

Svega 21,2 odsto srednjoškolaca u Crnoj Gori zadovoljno je predloženim načinom održavanja nastave, dok su ga ostali ocijenili ocjenama od 1 do 3. Većina učenika smatra i da je upitan kvalitet onlajn nastave koja će biti organizovana. To je pokazalo istraživanje Unije srednjoškolaca Crne Gore, koja je u periodu od 5. do 29. septembra realizovala onlajn anketu za srednjoškolce, na temu početka nove školske godine uz COVID-19.

“Tek je svaki peti anketirani srednjoškolac, 21,2 odsto zadovoljan predloženim načinom održavanja nastave (dali su trenutnom planu ocjenu 4 ili 5), većina, 58,2% nije zadovoljna (dali su ocjenu 1 ili 2), dok je 20,6% dalo predloženim načinom održavanja nastave ocjenu 3. Prema stavovima ispitanika, upitan je kvalitet online nastave koji će biti pružen. Da će nastava biti kvalitetna smatra svega 18,4 % anketiranih (dalo je ocjenu 4 i 5), da će djelimično biti kvalitetna 22,8% (dalo je ocjenu 3) a da je upitan kvalitet nastave smatra 58,8% (dalo je ocjenu 1 i 2)”, navodi se u saopštenju.

Kada je riječ o onlajn učenje kao pomoćna alatka uobičajenom načinu učenja, 27,5 odsto ispitanika (dali ocjenu 4 i 5) smatra da bi to bilo uspješno i moguće u narednom periodu, dok 53,7 odsto smatra da onlajn učenje ne može biti pomoćna alatka uobičajnom načinu učenja.

U procesu učenja na daljinu, u prethodnom periodu, 60,5 odsto ispitanika kaže da im je najteže palo usvajanje znanja, za 18,8 odsto bilo je teško praćenje nastave, za 13,1 odsto sistem ocjenjivanja dok se u neznatnom procentu navode drugi problemi.

Veoma interesantna činjenica je, ističu iz Unije srednjoškolaca, da je za 60,2 odsto ispitanika bila potrebna dodatna pomoć pri učenju. Najčešće su pomoć tražili od članova porodice 33,7 odsto, prijatelja takođe 33,7 odsto, njih 28 odsto se konsultovalo sa profesorima, dok su ostali koristili kombinovane ili druge metode konsultacija. Svega 41,8 odsto onih kojima je bila potrebna pomoć reklo je da je očekivanu pomoć i dobilo.

“Ukoliko bi bili u mogućnosti da utiču i odluče na koji način bi bila realizovana nastava, 46,1% ispitanika odlučilo bi da se nastava pohađa redovno u školama. Da svaka opština treba da uredi način realizovanja nastave u odnosu na epidemiološku situaciju smatra 22,8% ispitanika”, navodi se u saopštenju.

Da nastava treba da bude realizovana onlajn smatra 13,6 odsto ispitanika, a da bi bilo potrebno kombinovati onlajn i nastavu u školi kaže 17,3 odsto ispitanika.

U Uniji srednjoškolaca smatraju da je, u susret školskoj godini sa izmijenjenim pravilima, izostala šira konsultacija sa učenicima oko načina organizovanja nastave.

“Iako su u prethodnom periodu srednjoškolci konsultovani i oko sistema polaganja maturskih ispita i oko održavanja online nastave i platforme Uči doma, što je dalo dobre rezultate i što je zaista pohvalno, ovoga puta u procesu donošenja odluka vezanih za početak školske godine, izostala je participacija srednjoškolca ali i proces kojim bi se, od strane državnih institucija, ispitali njihovi stavovi”.

Anketirano je 1.049 srednjoškolaca, od čega 49,5 odsto učenika stručnih škola, 49,1 odsto učenika gimnazija, te 1,4 odsto učenika umjetničkih škola. Anketa je poslata delegatima Unije srednjoškolaca, predstavnicima učeničkih parlamentima srednjih škola u Crnoj Gori i dijeljena je putem društvenih mreža. Prikupljanje podataka, ističu, nije vršeno na slučajnom i reprezentativnom uzorku, ali da su dobijeni podaci, s obzirom na broj anketiranih učenika, značajni.

Kako je veliki broj onih koji su istakli da im je potrebna pomoć pri onlajn učenju kao i to da im je do sada najteže bilo usvajanje gradiva, ističu iz Unije srednjoškolaca, potrebno je unaprijediti dosadašnje načine prenošenja gradiva i staviti fokus na prevazilaženje prepreka za njegovo usvajanje.

Izvor: Vijesti

SOS linija baner

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply