Počela PISA testiranja

PISA testiranja, koje procjenjuju postignuća učenika u primjeni znanja, vještina i sposobnosti stečenih u školi i van nje, počela su  ove sedmice u crnogorskim srednjim školama, a trajaće do 12. maja.
Timovi sastavljeni od predstavnika Ministarstva prosvjete, Zavoda za školstvo, Centra za stručno obrazovanje i Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva obišli su tokom marta sve srednje škole u Crnoj Gori kako bi u direktnom kontaktu sa učenicima i nastavnicima ukazali na značaj PISA testiranja.

Posjetama je prethodio sastanak  ministra prosvjete dr Damira Šehovića sa direktorima srednjih škola na kojem je bilo riječi o važnosti PISA testiranja,  pripremi i motivisanju učenika, saopšteno je iz Ministastva zdravlja.

Tokom razgovora sa učenicima, stručni timovi su naročitu pažnju posvetili motivisanju učenika za testiranje, kako bi se izbjegli odustajanje i vraćanje nezavršenih testova koje umanjuje ukupne rezultate Crne Gore na PISA skali, a što može rezultirati pogrešnom percepcijom o crnogorskom obrazovnom sistemu.

Pored stručnih timova sa učenicima koji se ove godine testiraju razgovarali su i učenici četvrtog razreda koji su testirani u prethodnom PISA ciklusu kako bi prenijeli svoja iskustva.

Tokom priprema za testiranje, učenici su imali priliku da se unaprijed upoznaju sa primjerima testova iz prethodnih godina.

PISA testiranje organizovano je na način tako što svi učenici rade test u trajanju od dva sata na računaru. Polovina zadataka bude iz čitalačke pismenosti, a ostali  iz matematike i prirodnih nauka.

PISA akcenat stavlja na procjenu postignuća učenika u zadacima koji se tiču realnih životnih situacija i koji se smatraju relevantnim za efikasno učestvovanje u društvu odraslih, kao i cjeloživotnog učenja. PISA je projekat Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD).

Predmeti koje PISA procenjuje su čitanje, matematika i prirodne nauke. U svakom ciklusu PISA testiranja, akcenat se stavlja na ocjenjivanje jednog od ovih predmeta.

  • HiPP

    Procedure i Izazovi Samohranog…

    Leave a Reply