PISA testiranje počinje sredinom aprila

pisa

PISA testiranje za crnogorske srednjoškolce i osnovce tokom kojeg se ocjenjuju znanja, vještine i sposobnosti stečene u školi počeće 14. aprila i trajaće do 26. maja.

U testiranju će učestvovati oko 6.000 učenika iz 50 srednjih i 15 osnovnih škola, a trajaće oko tri sata, saopšteno je iz Ministarstva prosvjete.

PISA je međunarodni program za procjenjivanje postignuća učenika u kojem je primarno koliko učenici uspješno primjenjuju znanja, vještine i sposobnosti stečene u školi i van nje, a ne što su i koliko naučili iz pojedinih nastavnih predmeta na kraju obaveznog obrazovanja odnosno na kraju osnovne škole. PISA tretira vještine i znanja koji su od suštinske važnosti za puno učešće i kvalitetan život mladih u savremenom društvu. U PISA testiranju se ne koristi pojam znanje, već pismenost ili kompetencija, koji su neophodni za dalje uspješno školovanje, buduću profesiju, privatni i društveni život.

Kako je pojašnjeno, osnovni cilj PISA testa je procjena kvaliteta i pravednosti obrazovnog sistema, a rezultati i analize su značajne za definisanje obrazovne politike i kreiranje strategija unapređenja sistema obrazovanja.

PISA testovi se baziraju na konkretnim, realnim životnim situacijama. Oblasti i kompetencije koje PISA procenjuje su matematička, čitalačka i naučna pismenos i rješavanje problema.

“Važno je da učenici budu svjesni značaja realizacije PISA programa, jer ovaj program ne pruža uvid svakom pojedinačnom učeniku u to kako je savladao određene vještine, već rezultati istraživanja se analiziraju i prikazaju na nacionalnom nivou. Na taj način će se procijeniti kvalitet i pravednost crnogorskog obrazovnog sistema, a rezultati i analize biće od značaja za definisanje obrazovne politike i kreiranje strategija unapređenja sistema obrazovanja”, piše u saopštenju.

Rezultati testova biće objavljeni u decembru sljedeće godine.

Na posljednjem PISA testiranju Srednjoškolci iz Crne Gore su ponovo pokazali ispodprosječne rezultate. U odnosu na prosjek, učenici iz naše zemlje su u sve tri oblasti koje obuhvata PISA test-matematičkoj, čitalačkoj i prirodno-naučnoj pismenosti postigli rezultate ispod prosjeka. Na rang listi naši srednjoškolci su među 65 zemalja, zauzeli tek 54. poziciju.

Rezultati PISA testiranja 2012. godine pokazuju da čak 80 odsto naših učenika nije uspjelo da riješi zadatke srednje težine. Složene probleme je riješilo manje od 1 odsto učenika. U odnosu na rezultate koje su postigli crnogorski učenici na PISA ciklusima 2006. i 2009. godine, rezultati sa PISA testiranja 2012. godine pokazuju da nije ostvaren napredak u oblasti naučne pismenosti, napredak iz matematičke pismenosti je stalan, a da su najveći napredak učenici su postigli u oblasti čitalačke pismenosti.

HiPP

Procedure i Izazovi Samohranog…

Leave a Reply