Pletenjem, osim što stvarate, i smanjujete stres

plertivoPletenje se u prošlosti smatralo potrebom i praktičnom vještinom dok se danas plete zbog zadovoljstva, ispoljavanja kreativnosti i traženja razbibrige, i kao takvo se koristi kao terapija  zbog višestruko pozitivnih efekata na zdravlje, od smanjenja stresa do nošenja sa emocionalnim problemima.

To je takođe i ekstremno fleksibilan vid terapije jer je pogodan za početnike, a pletivo možete ponijeti sa sobom bilo gdje. Cilj terapeutskog pletenja je u tome da okupirate jedan dio mozga dok oslobađate sve ostale djelove.

Pletenje se često povezuje sa meditacijom jer slično njoj, ima opuštajući efekat koji se dobija stalnim ritmom i ponavljanjem pokreta. Ovo umiruje i dovodi do blagog „padanja u trans”.

Stručnjaci sa američkog Benson-Henri instituta za liječenje duha i tijela primijetili su da pletenje u velikoj mjeri smiruje, baš poput ritmičkog disanja, molitve koja se ponavlja, joge i ostalih meditativnih praksi. Samo 20 minuta dnevno smanjuje srčani ritam i usporava disanja. Takođe je zabilježeno da se u ovakvom stanju uma usporavaju moždani talasi. Praćenje mustre je relaksirajuće, ponekad skoro hipnotišuće. Sama činjenica da nešto stvarate je relaksirajuća, a pokreti koje ponavljate definitivno pospješuju ovaj efekat.

Ova vještina vas takođe može osloboditi stresa na kraju teškog dana, a nema negativne posljedice ili dodatne kalorije poput bijelog vina ili čokolade. Ona vas opušta i smiruje previše aktivan um jer vas jednostavno tjera da se koncentrišete na to što trenutno radite. Prije nego što zapadne u to opušteno stanje slično transu, pletenje nježno podstiče um da izbaci one misli ili brige koje prave gužvu i da se fokusira na brojanje petlji.

Ova jednostavna radnja čini čuda za oslobađanje od negativne energije jer predstavlja izvor kreativne pozitivnosti. Uz pomoć kreativnosti mi se oslobađamo i takođe stičemo osjećaj da smo nešto postigli. Pletenje vam pomaže da zaboravite brige jer vas vodi u neki drugi svijet u kome ste potpuno fokusirani na svoj rad.

A ako ipak želite da budete nešto kreativniji, umjesto pletenja možete probati heklanje – jer su u ovoj „disciplini” pravila i redovi manje važni. Heklanje vam ostavlja više prostora za kreativnost. Zabavno je stvarati ono što želite u okviru granica koje vam postavljaju vunica i petlje koje znate ili ste spremni da naučite.

Najbolji način da se oslobodite loše navike je da pronađete pozitivnu zamjenu za nju. Ako destruktivnu naviku zamijenite konstruktivnom daćete vašem umu projekat na koji će moći da se fokusira i imaćete osjećaj da ste nešto postigli. Pletenje je korišćeno kao terapija za prestanak pušenja, za liječenje pretjeranog prejedanja, alkoholizma, ili želje za samopovrjeđivanjem zbog toga što vam drži ruke zauzetim i um daleko od loših navika i poriva.

Činjenica je da je izbacivanja loše navike teško jer ostavlja prazninu u vašem životu. Pletenje je sjajna tehnika koja će vam odvući pažnju jer će pomoći da se okrenete nečemu drugom umjesto sopstvenim žudnjama, a možete ga slobodno praktikovati koliko god dugo želite. Kada poželite cigaretu ili kolač tokom pauze za kafu, prihvatite se igala za štrikanje. Isto učinite i uveče, umjesto da sebi sipate još jednu čašu vina ispred televizora. Ovaj vid terapije odvlačenjem pažnje daje rezultate jer vam takođe iz dana u dan prikazuje koliko ste napredovali – dužinom onoga što ste ispleli. Vaše pletivo će postati simbol za sve negativne navike kojih ste se odrekli.

Pages: 1 2

HiPP

Procedure i Izazovi Samohranog…

Comments

Leave a Reply