Tablet računari za prvake od septembra

tableti1Ministarstvo prosvjete priprema pilot projekat prema kojem će učenici prvog razreda osnovne škole, od septembra umjesto svesaka, kreda i tradicionalnih tabli koristiti tablet računare, didaktični softver, smart tablu, elektronske knjige i zvučnike. Prema pilot projektu, takav postupak bi bio sprovden u četiri odjeljenja odabrane podgoričke škole, a vrijedan je 160 hiljada eura.

Pilot projekat predviđa, između ostalog, opremanje četiri učionice smart tablom, računarom, projektorom i zvučnicima, potom nabavku tablet uređaja za učenike, i kupovinu servera u Ministarstvu prosvjete, na kojem bi bio postavljen portal preko kojeg bi mogao funkcionisati download primarnog didaktičkog softvera za osnovnu školu.

Planirano je da se štampani materijal udžbenika izradi u formi elektronskih knjiga, a projekat bi se sprovodio u tri faze. U prvoj bi bila formirana komisija i tim za didaktički softver. U drugoj fazi bi bio kreiran didaktički softver za prvi razred osnovne škole, i implementiran u četiri odjeljenja prvoga razreda. Treća faza pilot projekta ima dvije komponente, za nastavnike u osnovnim školama i studente, koji bi se obučavali za nove metode rada. Ukoliko rezultati pilot projekta budu pozitivni, on bi se nastavio u svim odjeljenjima prvog, a zatim i drugog razreda.

U vladinoj Analizi finansijskih i drugih pretpostavki neophodnih za realizaciju pilot projekta uvođenja ICT tehnologija, hardvera i odgovarajućeg didaktičkog softvera u osnovno obrazovanje i vaspitanje, je navedeno i da je roditeljima potrebno obezbijediti povoljniju kupovinu IT uređaja za djecu. Procjenjuju i da je potrebno obučiti roditelje i raditi sa djecom „na terenu”, odnosno implementirati rješenja u nastavnom procesu, u odabranim odjeljenjima.

Prema analizi, udžbenik Priroda i društvo može se u obimu od oko 85 odsto prenijetiu interaktivni softver, a ostatak bio bi u vidu radnih listova.

Udžbenik Matematika može se u obimu od oko 80 odsto prenijeti u interaktivni softver, ostatak bio bi u vidu radnih listova. Dalje, udžbenik iz predmeta Crnogorski jezik i književnost može se u dijelu književnosti čitav prenijeti u interaktivni softver, dok bi dio iz jezika mogao biti prenešen u obimu 80 odsto u interaktivni sadržaj. Udžbenik Muzička kultura u potpunosti se može prenijeti u interaktivni softver, dok bi dopuna materijalu bi bio postojeći muzički CD.

Udžbenici za predmete Likovna kultura i Engleski jezik ne predviđaju se za prenošenje u interaktivni softver, u pilot fazi Projekta. Licenca za korišćenje nastavnih učila iz Engleskog jezika zakupljuje se od izdavačke kuće Longman, pa samim država neće imati prava da njihov sadržaj da pretvara u softver za učenje, jer nemamo autorska prava. Kompletan postojeći štampani materijal udžbenika predviđeno je da se izradi u formi elektronskih knjiga, piše u analizi.

Didaktički softver u širem smislu predstavlja softver koji se može koristiti kao alat u procesu nastave. Pod tim se, prije svega, podrazumijevaju alati koji služe za izradu i korišćenje standardnih dokumenata, tabelarnih proračuna, standardnih prezentacija, inženjerski alati za grafičku obradu i proračune, alati za izradu aplikativnog softvera, za projektovanje informacionih sistema, za izradu statičkih i dinamičkih web prezentacija, za dizajn i obradu slike, LMS, za učenje na daljinu. Primjeri takvih alata su MS office, Open office, Autocad, Photoshop, Java, OracleDesigner, Visual studio, Moodle, MS SQL, MySQL. Prema planu, didaktični softver bi uradili domaći stručnjaci.

Istraživanje kojim je anketirano 1.073 osnovaca od trećeg do devetog razreda u ukupno devet crnogorskih opština, pokazuje izrazito visok stepen korišćenja informaciono komunikacionih tehnologija – 95,6 odsto osnovaca koristi, dok 4,4 odsto ne koristi računar. Najveći procenat učenika počeo je da koristi internet između pete i 30 godine (69,2 odsto), dok prosjek godina kada su anketirani počeli s korišćenjem interneta iznosi osam godina i tri mjeseca.

SOS linija baner

Comments

  1. Va?no je da neko dobije pare prodaju?i tablet-e 😉 Isti ti su “opremili” ?kole ra?unarima ( od na?ih para) koji NIKAD nisu uklju?eni jer nemaju konekciju na internet. Skupljaju pra?inu i za staro gvo??e su.NIKO nije odgovarao.MI jo? radimo u smrdljivim u?ionicama jer ?ista?ice NEMAJU TOPLU VODU ni srdstva za odr?avanje higijene, iz JEDNE kante bri?u pod i klupe ,prosotor NIKAD nije dezinficiran,WC-jedan na spratu za par stotina u?enika,pored kojih se ne mo?e pro?i od smrada, prozorima koji se ne mogu otvoriti ili zatvoriti. Zimi bez grijanja,gledamo ho?e li biti sunca ili ?emo se smrzavati! S prolje?a molimo Svevi?njeg ( nije ministar) da sunce ne pe?e pravo u prozore i o?i!S R A M N O !!!!!

  2. A ovi oce moderno skolstvo jer se ugledaju na Skandinaviju…a oni su toooliko god ispred njih.Drugo kadar,pogotovu stariji ucitelji,nemaju znanje za takvo nesto.oce kao nesto moderno a reforme u skolstvu katastrofalne.neku bolonju uveli.koja nema veze sa bolonjom.dajte da vidimo koji su to strucnjaci sto nam kroje buducnost deci

  3. neznam kuda ovo sve vodi,kad vec sad u skoli i prije uvodjenja tih “famoznih tableta” djeca imaju problema sam motorikom mogu mislit sta ce se desit kad ih budu uveli tad djeca nece znati ni sta je olovka a ne kako se koristi ;p jedno veliko PROTIV od mene 🙂

  4. uzas i idiotluk……samo im jos ugradite cipove, kazite kako i sta da razmisljaju, pa onda neki GPS da uvjek znamo gde su….ionako su stalno pred ekranima, toliko je ovo lose to je nemoguce objasniti

  5. Svaka promjena je koliko dobra toliko i losa,bice veselo ,drago mi je da mi necemo uciti na taj nacin iako imam dosta napredno dijete koje sve kapira i zna uveliko na racunar i tablet. Po meni djeca koja duze od 10 min provode buljeci u jednu tacku budu nervozna i isfrustirana znate i sami kad igraju igrice …

  6. Srecna li su vremena bila dje je skolarac putovao po sat,dva ,tri do skole pa hodajuci nauci mnogo sto sta i tako nazad do kuce.Nasa djeca imaju hendikep sto su vec u gradu rodjena,nemaju normalno dje da se igraju,strahujem da nece dje naci spric sa iglom u parku a vidjala sam ga mnogo puta pored klupa i to blizu igralista,zatim od tv,kompj. tableta i ostale tehnike se zrace po cijeli dan , tacno mi dodje da idem na selo ,u divljinu da se druzim sa prirodom , tako smo zapostavili prirodu oko sebe ,tj.izgubili smo sebe negje ,od silnih problema prezivljavanja svakidasnjice da smo navikli na drvlje i kamenje a samo je pitanje dokle tako? Pa dok ima ovaca bice i sisanja zato mijenjanje nekih stvari !!!!!!!!!

Leave a Reply