Ojačajte imunitet vašeg djeteta, prirodno

djecaci

PIŠE: dr Vjera Janković, PZU Doktorica Mica

Lagano, ali sigurno, vaše dijete stiče imunitet serijom pobjeda protiv različitih mikroorganizama. Stoga je mišljenje mnogih pedijatara da je 6-8 prehlada u toku godine sasvim normalno. Ako vam ovo zvuči pretjerano, ne očajavajte, postoji niz mjera kojima možete da ojačate imunitet vašeg djeteta a da ne čekate na sledeću infekciju.

1. Ponudite mališanu više porcija voća i povrća

Šargarepa, grašak, pomorandže, jabuke…Svaka od ovih namirnica sadrži fitonutritijente (bilo da je to vitamin C ili karotenoidi), koji snažno podstiču imuni sistem. Fitonutrijenti mogu da podignu tjelesnu produkciju leukocita i interferona, kao i antitijela koja će ubuduće da oblažu ćelije uljeza i pomažu njihovo uništenje.Sve ove snage se regrutuju u borbi protiv infekcije.

2. Produžite mu vrijeme spavanja

Studije su pokazale da manjak sna drastično smanjuje broj ćelija koje su potrebne u borbi protiv mikroorganizama. Zato je neophodno, bez obzira na obaveze, obezbijediti djetetu dovoljno kvalitetnog sna. Novorođenče spava i do 18 sati dnevno, odojčad do 12 ili 13 sati dnevno, predškolska djeca oko 10 sati. Ako vaše dijete odbija da spava preko dana, ma šta vi preduzeli, onda neka bar uveče legne ranije, prije 21h.

3. Forsirajte isključivo dojenje prvih 6 mjeseci

Majčino mlijeko je kao prva djetetova vakcina, bogato antitijelima i na ovaj način prevenirate infekcije uha, alergije, proliv, upalu pluća, meningitis, infekcije urinarnog trakta, kao i sindrom iznenadne smrti odojčeta.Takođe je moguće prevenirati insulin zavisni dijabetes, Kronovu bolest, zapaljenje debelog crijeva i neke malignitete.

4. Porodično vježbanje

Fizička aktivnos takođe stimuliše imunitet i povećava rad i količinu antitijela.Vježbajte sa djecom, boravite sa njima u prirodi, neka na vašem primeru vide da je to dobro i važno. Time ćete prevenirati ne samo infekcije, već i bolesti današnjice, gojaznost i zavinost od video igrica.

5. Preventiva higijenom

Suvišno je reći koliko se mikroba nalazi svuda oko nas, naročito na našim rukama. Učite djecu: Prije i poslije jela ruke treba prati… i to sapunom, povedite računa o higijeni ruku posle svakog dolaska iz spoljašnje sredine, igranja sa životinjama, upotrebe toaleta. Kada ste van kuće poželjno je da sa sobom imate vlažne maramice. Poslije preležane bolesti četkicu za zube treba baciti jer on može biti izvor ponovne infekcije.

6. Zabranite pasivno pušenje

Dim cigarete sadrži preko 4000 otrova, od kojih većina ubija antitijela, ćelije imunog sistema. Djeca su osjetljiva na ove otrove jer dišu brže nego odrasli, a mehanizmi za detoksikaciju nisu još zreli. Djeca pasivni pušači će lakše da obole od bronhitisa, astme, upale uha. Ne preporučuje se da pušite u drugoj prostoriji u kojoj navodno dijete ne boravi, duvanski dim prolazi svuda. Zato ili prestanite ili pušite van kuće ako želite da vam dijete bude zdravo.

7. Ne insistirajte na antibioticima

Prečesta upotreba antibiotika za virusne infekcije čini vašem djetetu “magareću“  uslugu i čini samo da se navodno roditelj osjeća bolje. Na duže staze gledano, ako se virusna infekcija prebrodi sopstvenim imunitetom, dijete će vrlo brzo biti otporno i na mnoštvo virusnih infekcija neće reagovati simptomima kao do tad.

  • HiPP

    Procedure i Izazovi Samohranog…

    Comments

      • Марија Рајовић Марија Рајовић Doktorka je u tekstu napisala da se toliko smatra normalnim, neko nije ni jedan put bolesan u toku godine, neko je češće. Tekst je upravo zato i napisan, da bi roditelji znali šta je u granicama normale. Svakako ne mislimo da su svi isti, a reklo bi se ni dr Vjera koja je tekst napisala na osnovu dugogodišnjeg iskustva kao pedijatra

    1. Slazem se sa stavom da djecu ne treba trceci voditi kod doktora za svaku prehladu. Treba im dopustiti da se sami izbore od “malih nogu”. Kod nas se pokazalo kao prava stvar.

    Leave a Reply